Post#6:
บางครั้ง การอดทนฟังลูกน้องพูด หรืออธิบายงานให้จบ อาจเป็นเรื่องยากสำหรับผู้อยู่ในฐานะ "นาย" หลายๆ คน
นายมักจะใช้กรอบประสบการณ์เดิมๆ ตัดสิน โดยลืมว่า "เวลา", "ทรัพยากรที่ใช้", "คนลงมือทำ" หรือกระทั่ง "สภาพการแข่งขัน" มันต่างไปจากเดิม
บางครั้ง ลูกน้องอาจจะยืนยันที่จะทำ เราในฐานะนาย แม้จะรู้ว่าไม่น่ารอด ก็ควรลองให้ทำ (ถ้าความเสี่ยงที่จะเกิดขึ้น อยู่ในขอบเขตที่รับได้)
แต่อยากให้เช็คว่า ขณะที่คุยกันกับลูกน้อง ต้องเตือนตัวเองเสมอๆ ไม่ว่าเราจะอยู่ในฐานะ "ผู้พูด" หรือ "ผู้ฟัง" เพราะ "ฟัง" กับ "ได้ยิน" เป็นคนละเรื่องกัน
Post#6:
Sometimes, to patiently listen to the staff talking or explaining things would be hard for those who called themselves "boss".
Boss usually uses his own past experiences to judge, forgot that "timeline", "resources", "executor" or even "market situation" are all NOT the same.
There would be a situation in which staff may insist or convince his boss to proceed with his idea. If you are the boss, sometimes, you have to let your staff moves on of what he proposes. Even we may be certain that the plan would end of with failure, we should let him learn from mistake (despite that the risk is on the Acceptable Level).
It is important to check ourselves while we were having conversation with them, no matter we were talking or they were, both were "LISTENING" not "HEARING" as they are totally not the same.
บางครั้ง การอดทนฟังลูกน้องพูด หรืออธิบายงานให้จบ อาจเป็นเรื่องยากสำหรับผู้อยู่ใ
นายมักจะใช้กรอบประสบการณ์เดิมๆ
บางครั้ง ลูกน้องอาจจะยืนยันที่จะทำ เราในฐานะนาย แม้จะรู้ว่าไม่น่ารอด ก็ควรลองให้ทำ (ถ้าความเสี่ยงที่จะเกิดขึ้น อยู่ในขอบเขตที่รับได้)
แต่อยากให้เช็คว่า ขณะที่คุยกันกับลูกน้อง ต้องเตือนตัวเองเสมอๆ ไม่ว่าเราจะอยู่ในฐานะ "ผู้พูด" หรือ "ผู้ฟัง" เพราะ "ฟัง" กับ "ได้ยิน" เป็นคนละเรื่องกัน
Post#6:
Sometimes, to patiently listen to the staff talking or explaining things would be hard for those who called themselves "boss".
Boss usually uses his own past experiences to judge, forgot that "timeline", "resources", "executor" or even "market situation" are all NOT the same.
There would be a situation in which staff may insist or convince his boss to proceed with his idea. If you are the boss, sometimes, you have to let your staff moves on of what he proposes. Even we may be certain that the plan would end of with failure, we should let him learn from mistake (despite that the risk is on the Acceptable Level).
It is important to check ourselves while we were having conversation with them, no matter we were talking or they were, both were "LISTENING" not "HEARING" as they are totally not the same.
Comments
Post a Comment